چگونه ازن ساخته می شود؟


در این مقاله، تفاوت در منبع تغذیه مورد استفاده برای ژنراتورهای ازون تخلیه کرونا را پوشش خواهیم داد. همچنین قسمت های مختلفی که در منبع تغذیه خود قرار دارند. در حالی که برخی از آنها بسیار ساده هستند، دیگر ممکن است بسیار پیچیده باشد. اولا ما باید اصول اولیه این سیستم ها را پوشش دهیم.تبدیل کننده:
ژنراتور ازون تخلیه کرونا بر اساس اصل جرقه ولتاژ بالا در یک دی الکتریک برای تشکیل یک کرونا عمل می کند. جزء اصلی هر منبع تغذیه دیفرانسیل متعلق به یک ترانسفورماتور است که ولتاژ را از ۱۲۰ یا ۲۲۰ وات استاندارد استاندارد ولتاژ بالاتر از ۵۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ ولت افزایش می دهد. این ولتاژ بالا باعث ایجاد جرقه (کرونا) برای تولید نسل ازن می شود.سیم پیچ باز، خط فرکانس، ترانسفورماتور ۲۰،۰۰۰ ولت. برای دیدن ژنراتورهای اوزون، روی تصویر کلیک کنید.
ولتاژ استفاده شده توسط ژنراتور ازن به طور عمده وابسته به شکاف دی الکتریک و هوا در سلول مرجانی است. اگر شکاف بزرگتری برای جرقه / کرونا برای پرش وجود داشته باشد، ولتاژ بالاتر نیاز است. همچنین انواع دی الکتریک های ضخیم تر و انواع مختلفی نیاز به ولتاژ متفاوت دارند. ما سلول های دی الکتریک و سلول های قرمز را در بخش های بعدی چگونگی تولید اوزون پوشش خواهیم داد .یکی دیگر از عوامل فرکانس است. Generators of ozone most frequencies (اطلاعات زیر را در تبدیل های فرکانس مشاهده می کنید) معمولا از ولتاژ پایین استفاده می کنند؛ زیرا این تنش کمتری نسبت به اجزای تبدیل فرکانس دارد و ژنراتور های ازن با فاصله های کوچکتر به فرکانس های بالاتر منجر می شوند.نفت پر شده، ۱۰،۰۰۰ ولت، خط فرکانس ترانسفورماتور
ژنراتورهای اوزون فرکانس خط ممکن است برای تنظیم ولتاژ در ترانسفورماتور از یک رئواستات پایه استفاده کنند. این به نوبه خود تنظیم ولتاژ خروجی ترانسفورماتور و تنظیم میزان تولید ازن را تنظیم می کند. در این ژنراتورهای ازن تنها از ترانسفورماتور و رئواستات استفاده می شود، هیچ دستگاه الکتریکی دیگری برای تولید اوزون لازم نیست.ژنراتور ازن ژنراتور Reostat فرکانس خط. شماره گیری یک سوئیچر را در پایین تنظیم می کند که ولتاژ ورودی را به ترانسفورماتور تنظیم می کند.
 ترانسفورماتور ژنراتور ازن با برد متوسط
بعضی از ترانسفورماتورها ممکن است از یک لرزش خط یا یک سری از ترانسفورماتورها برای دستیابی به یک تقویت ولتاژ لازم استفاده کنند. این یک نمونه از ترانسفورماتور ترانسفورماتور ازن ژنراتور بزرگتر (~ ۴۵۰ گرم در ساعت) است.روغن پر شده، ژنراتور ازن با برد متوسط ​​دارای ۱۰۰۰ و ۱۰۰ ولت است
بسیاری از ژنراتورهای ازن استفاده از آنچه که اساسا یک کویل ماشین برای افزایش ولتاژ در ژنراتور ازن استفاده می شود. هنگامی که طراحی ژنراتور ازن هنوز تازه بود انتخاب های بسیار زیادی برای ترانسفورماتورها وجود داشت که می توانست سوء استفاده از ۱۰۰۰ هرتز، ولتاژ بالا و تغییر متغیرها را در داخل سلول های مرجانی تحمل کند. امروزه گزینه های ترانسفورماتور بزرگتر هستند و استفاده از سیم پیچ اتومبیل در حال تبدیل شدن به کمتر معمول است.ترانسفورماتور ازن با فرکانس بالا
بیشتر ترانسفورماتورهای با فرکانس بالا، ترانسفورماتور نوع باز سیم پیچ هستند. این تصویر بسیار شبیه آنچه که درون ژنراتورهای ازن با فرکانس بالاتر استفاده می شود بسیار معمول است. این ترانسفورماتور همان سبک در بعضی ژنراتورهای ازن با فرکانس متوسط ​​استفاده می شود.تبدیل فرکانس:
جرقه داخل ژنراتور ازن تولید شده از ولتاژ بالا ایجاد شده توسط ترانسفورماتور، این ولتاژ همه AC (جریان متناوب) است. این بدان معنی است که جریان الکتریکی جایگزین جهت است. این معکوس جریان الکتریکی با سرعت ثابت ما فراخوانی می شود. این با Hz (هرتز) اندازه گیری می شود. در ایالات متحده، برق معمولی در ۱۲۰ وات ۶۰ هرتز تحویل داده می شود. این به این معنی است که ولتاژ ۱۲۰ ولت جریان متناوب است که ۶۰ بار در ثانیه جایگزین می شود. در کشورهای دیگر ممکن است برق در ۲۲۰ وات ۵۰ هرتز تحویل داده شود.این توضیح تمام این است که درک کنیم که جرقه یا کرونا درون ژنراتور ازن بدون تبدیل فرکانس ۵۰ یا ۶۰ بار در هر ثانیه رخ می دهد. بسیاری از ژنراتورهای اوزون پیشین، و بعضی از آنها هنوز هم در فرکانس خط عمل می کنند، فرکانس تغییریافته. این به طور کلی به عنوان ژنراتور ازن ژنراتور فرکانس خط معرفی می شود.دیگر ژنراتورهای ازن استفاده از فرکانس بالاتر برای افزایش خروجی ازن است. فرکانس های بالاتر موجب ایجاد جرقه بیشتر در هر ثانیه می شود. سه نوع اصلی از ژنراتورهای اوزون وجود دارد:فرکانس خط – ۵۰-۶۰Hz
فرکانس متوسط ​​- ۱۰۰ – ۲۰۰۰ هرتز
فرکانس بالا – ۵۰۰۰ – ۳۰۰۰۰ هرتز
منبع تغذیه ژنراتور ازن با برد متوسط ​​~ ۱۰۰۰ هرتز خروجی را فراهم می کند
این تخته مدار هیئت مدیره برای یک نوع ترانسفورماتور کویل ماشین است که در تصویر بالا دیده می شود. این یک نمونه عالی از چگونگی ساده بودن مدار در یک ژنراتور ازن ژنراتور معمولی است.
منبع تغذیه ژن ازن با فرکانس بالا، تا ۳۰،۰۰۰ هرتز خروجی
این منبع تغذیه برای یک مولد ازن با فرکانس بالا (تا ۴۵۰ گرم در ساعت) است. این منبع تغذیه می تواند یک خروجی تا ۳۰۰۰۰ هرتز یا حداقل ۱۰۰۰ هرتز عرضه کند. همانطور که می بینید این منبع تغذیه مدار بیشتر است و قطعات برای دستیابی به این فرکانس های بالاتر و انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گیرند.منبع تغذیه ژنراتور ازن دارای قدرت خروجی حدود ۱۰۰۰ Hz است
این منبع تغذیه برای یک ژنراتور ازن با فرکانس متوسط ​​(تا ۴۰۰ گرم در ساعت) است. انواع مختلفی از منبع تغذیه ژن ازن برای بسیاری از برنامه های مختلف وجود دارد. هر یک از اهداف منحصر به فرد در دنیای نسل اوزون به کار می رود. هر کدام دارای مزایا و معایب است.ژنراتور ازن با فرکانس خطی (۵۰ تا ۶۰ هرتز)
ژنراتور ازن با فرکانس خط معمولا از ترانسفورماتورهای بزرگتر و ولتاژهای ۱۰،۰۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ ولت استفاده می کند. تنها جزء الکتریکی دیگر برای عملیات، یک ریوست است که در تصویر بالا دیده می شود. این تنظیمات بسیار ساده و قابل اطمینان است که برای سالها به خوبی کار می کنند. مطلقا چیزی در مورد قابلیت اطمینان ژنراتور ازن ژنراتور فرکانس خط وجود ندارد.همانطور که اجزاء در اغلب ژنراتورهای ozone فرکانس خطی برای رسیدن به خروجی همان اوزون بزرگتر هستند، هزینه های ترانسفورماتور و رئواستات بیشتر از هزینه های ترانسفورماتورهای کوچکتر و مدارهای مدار چاپی ساده استفاده شده برای ژنراتورهای ازن با فرکانس متوسط ​​است. همچنین، ژنراتورهای ازن ژنراتور خطی نمی توانند به عنوان ژنراتور ازن با فرکانس بالاتر دست یابند.ژنراتور ازن با فرکانس متوسط ​​(۱۰۰ تا ۲۰۰۰ هرتز)
ترانسفورماتور ژنراتور ازن با برد متوسط ​​با برد راننده.
امروزه ژنراتورهای اوزون با سرعت متوسط ​​رایج هستند. این ژنراتورهای ازن ممکن است ۱ گرم / ساعت به هزاران پوند / روز ازن تولید کند. تصویر بالا یک تخته مدار چاپی ساده برای افزایش فرکانس خط به حدود ۱۰۰۰ هرتز است، این هیئت مدیره درست به ترانسفورماتور متصل شده است که ولتاژ آن به حدود ۱۰۰۰ ولت افزایش می یابد. این یک طراحی قدیمی با یک کویل سبک روغن پر شده است. با این حال این یک مثال خوب از اندازه معمولی منبع تغذیه برای ژنراتور ازن ۵ تا ۲۰ گرم در ساعت است. ممکن است چند منبع تغذیه چند هسته ای کرونا را در یک ژنراتور ازن تولید کند تا ازن بیشتر تولید کند. این یک روش بسیار جمع و جور، مقرون به صرفه و کارآمد برای تولید ازن است.در حالیکه ژنراتورهای اوزون متوسط ​​دارای نسبتا ساده هستند، اجزای بیشتری از ژنراتور ازن در فرکانس خط وجود دارد. این به این معنی است که چیزهای بیشتری برای شکست و مشکالت وجود دارد. با توجه به فرکانس بالا این ژنراتور همچنین حرارت بیشتری تولید می کند، هم در الکترونیک و هم در سلول های مرجانی. گرما دشمن ازن است.ژنراتور ازن با برد متوسط ​​نیز بلندتر از دیگران است. در حالی که ممکن است در هر کاربرد نگران نباشید، در بعضی از فرکانس ها، یک نیش قوی بالا وجود دارد که در برخی از فضاهای اشغال پذیر نیست.ژنراتور ازن با فرکانس بالا (۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ هرتز)
منبع تغذیه ژن ازن با فرکانس بالا
ژنراتورهای ازن با فرکانس بالا به دلیل ترانسفورماتورهای کوچکتر و سلولهای مرجانی، طراحی بسیار جمع و جور را ارائه می دهند. به عنوان جرقه / کرونا تا ۳۰۰۰۰ بار در ثانیه اتفاق می افتد، نیاز به یک شکاف هوا و ولتاژ بالا کاهش می یابد. در عوض مدار الکترونیکی الکترونیکی می شود بزرگترین و گران ترین مولفه های برخی از ژنراتور های ازن با فرکانس بالا. این به خوبی در تصویر بالا نشان داده شده است. این نشان می دهد ۳ تخته مدار تغذیه با ترانسفورماتور کوچک درست شده به تخته مدار!ژنراتورهای ازن با فرکانس بالا ممکن است انرژی بسیار کارآمد و جمع و جور در اندازه هستند که اجازه می دهد برای یک پلت فرم بسیار انعطاف پذیر برای استفاده از سلول های متعدد برای افزونگی و یا سایر تغییرات پیکربندی. بسیاری از ژنراتورهای ازن با فرکانس بالا بسیار مقرون به صرفه هستند زیرا قطعات بزرگ که قیمت بالایی دارند (ترانسفورماتور و سلول کرونا) کوچکتر هستند، در حالی که مدار الکترونیکی و الکترونیک دقیق تر هستند.ژنراتور ازن با فرکانس بالا حاوی اجزای بسیاری است که ممکن است از بین برود. همچنین با توجه به فرکانس بالا، گرمای زیادی تولید می شود. با این حال، با فرکانس بسیار بالا صدای شنیدنی از ژنراتورهای اوزون وجود ندارد، آنها از همه نوع سکوت هستند. بسیاری از تولیدکنندگان در ۵ سال گذشته فقط اجزای فرکانس بالا را آغاز کرده اند. انتظار می رود تغییرات بزرگی در آینده در این منطقه از نسل تولید کند.این مبانی مبانی منابع انرژی ژنراتور ازن را پوشش می دهد. من قول می دهم که نسخه های بعدی چگونه ازن ساخته شود کوتاه تر و کمتر فنی خواهد بود.نسخه بعدی چگونگی تولید اوزون شامل طراحی Corona Cell در ژنراتورهای تخلیه کرونا است.اگر شما هر گونه سوال در مورد ژنراتور ازن، و یا آنچه ممکن است برای شما بهترین است، امروز مهندسین برنامه های خود را! ما خوشحالیم که به سوالات پاسخ می دهیم، اسطوره ها را برطرف می کنیم، و یک منبع اطلاعات عمومی برای سوالات مربوط به اوزون شما باشد.  

سه شنبه 29 مرداد 1398
بؤلوملر :